تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی اینترنتی
تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی اینترنتی
با توجه به توضیحات گفته شد، بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارها ، روش ها بازاریابی به روش دیجیتال است
که از تمامی کانال های موجود در رسانه های دیجیتال در جهت دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند
بازاریابی تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود. بلکه با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت جدیدو نو انجام شود
بسیاری از مردم چنین تصور می کنند که دیجیتال مارکتینگ بازاریابی اینترنتی به یک معنی است، در حالی که چنین نیست
این دو با هم متفاوت اند. به طور مثال کانال های رسانه ای در دیجیتال مارکتینگ شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، ، پادکست های صوتی،بازاریابی پیامکی، سئو و برنامه های موبایل می باشد.
فرق دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی اینترنتی
برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ مانند ااپ های موبایل می توانند بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت به کار خود ادامه دهند. این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود
که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. در کل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی استپ که به عنوان زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.