تعریف دیجیتال مارکتینگ
تعربف دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از فعالیت ها که در جهت معرفی محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می شود، میگویند
در اصل تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ خدمات و محصولات و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.
برعکس بازاریابی سنتی،مشتری یا مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بالاترین اهمیت را دارند.
ادامه تعریف دیجیتال مارکتینگ
به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، شبکه های اجتماعی ایمیل، موبایل، تلاش می کنند رفتار مشتری یا مشتریان را بررسی کنند
تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از افراد و مشتریان منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.
امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند
و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.